Skip to content
Home » דיקור מי שפיר בהריון מתקדם

דיקור מי שפיר בהריון מתקדם

מי שפיר הם מהגורמים המרכזיים ששומרים על העובר בתוך הבטן. מדובר על הנוזל שמקיף את העובר בתוך הרחם, ולכן התפקיד שלהם משמעותי. הם נועדו לבלום טלטלות שונות שאותן העובר עלול לעבור בתוך הבטן, הם גם מסייעים להתפתחותו התקינה. מי שפיר נוצרים מהפרשות שונות שאותן מפריש העובר בתוך הרחם. לפיכך דיקור מי שפיר בהריון מתקדם יכול לספק מענה לשאלות שונות. יהיה ניתן לבחון את המטען הגנטי של העובר עוד לפני שהוא נולד בכלל. מה אתם צריכים לדעת על הבדיקה החשובה הזאת? למידע נוסף תוכלי לקרוא את המאמר הבא שנוגע בשאלות הכי קריטיות מבחינתך.

מתי צריך לעשות דיקור מי שפיר?

בדיקת דיקור מי שפיר בהריון מתקדם נועדה על מנת לשלול ממצאים שונים. אם במהלך הסקירות השונות מתגלים ממצאים מטרידים ניתן לשלול אותם על ידי דיקור מי שפיר. כמובן שהדיקור יכול במידה מסוימת גם לאמת את החששות באופן חד משמעי. אם מסיבות שונות ישנו סיכוי כי לעובר יתפתחו בעיות שונות ניתן לעקוב אחריו על ידי דיגום מי השפיר. הפעולה הזאת מאפשרת לדעת בצורה חד משמעית את מצבו של העובר בתוך הבטן. הרי מי שפיר הם בעצם הפשרות של העובר שאותן ניתן לדגום ולנתח.

איך עושים את הבדיקה?

על מנת לבחור את המיקום הנכון לבצע את הדיקור נעזרים באולטרסאונד. לאחר שבוחרים את המקום הרצוי ניתן יהיה להחדיר את המחט בצורה מדויקת. את המחט עצמה מחדירים דרך דופן הבטן עד אשר היא מגיעה לשק השפיר. לאחר שהמחט חודרת אל תוך שק השפיר יהיה ניתן לשאוב כ-25 סמ"ק בסך הכל. הרופא עצמה צופה כל הזמן בפעולה דרך מסך האולטרסאונד שנמצא מול הפנים שלו. מהסיבה הזאת לא נשקפת סכנה לעובר בעת ביצוע הבדיקה הזאת. מדובר על בדיקה שמתבצעת זמן רב באופן קבוע על ידי רופאים מנוסים.

האם הבדיקה עצמה כואבת?

נשים רבות חוששות לעבור דיקור מי שפיר בהריון מתקדם בגלל החשש מהכאב של הדקירה. מרבית הנשים מספרות כי הדקירה עצמה כואבת בדיוק כמו בדיקת דם. את מבחינתך לא אמורה להרגיש משהו מיוחד למעט אי נעימות קטנה בעת הזריקה עצמה. תחושת הכאב במקום שבו התבצע הדיקור עשויה ללוות אותך בשעות שלאחר מכן. ברוב המכריע של המקרים תחושת הכאב נעלמת עד 24 שעות לאחר הבדיקה עצמה. כך שאין לכך מה לחשוש מבדיקת דיקור מי שפיר בהריון מתקדם.

דילוג לתוכן