Skip to content
Home » מהן הפלות טבעיות וכיצד מתמודדים איתן?

מהן הפלות טבעיות וכיצד מתמודדים איתן?

כאשר מדברים על מונחים מעולם הרפואה יש כאלה שמיד הולכים לאיבוד בין הביטויים השונים. אך למען האמת אחרי שתבינו את שורש העניין יהיה לכם קל להבין את משמעותו. הפלה טבעית זה מונח שגור שמשתמשים בו לא מעט רופאים בהקשר של היריון. נשים ששומעות את המונח הזה יכולות לקחת אותו לכל מיני מקומות שונים. כעת הגיע הזמן שגם את תוכלי להבין מה היא בדיוק המשמעות של הפלה טבעית. האם זה מסוכן ואיך ניתן (אם בכלל) למנוע אותה. רוצה לקבל עוד מידע על ההיריון שלך? את מוזמנת להיכנס לאתר: baby4u.co.il 

מהי הפלה טבעית?

הפלה היא עניין מצער לא משנה באיזה אופן היא מתרחשת. השכיחות של ההפלה גבוהה מאוד בתחילת ההיריון, ככל שההיריון מתקדם, כך השכיחות יורדת. הפלה טבעית היא הפלה שמתרחשת ללא כל סיבה רפואית מובהקת. היא מגיעה לאחר היריון שהתחיל בצורה תקינה, אך הסתיים בנסיבות לא נעימות. החדשות הטובות הן שלרוב לאחר הפלות טבעיות מגיעים הריונות תקינים. המשמעות היא שבפעם הבאה שתיכנסי להיריון ככל הנראה יהיה מדובר על היריון טבעי שלא יביא איתו הפלה. המשימה הקשה באמת תהיה להצליח להתרומם לאחר המכה הקשה שחטפתם. 

האם מדובר על מצב מסוכן?

מעבר לתחושות הקשות של איבוד ההיריון, המצב הוא לא מצב מסוכן שעלול לפגוע בך. הרי מדובר על מצב שלא מגיע בגלל בעיות רפואיות שאמורות להדאיג אותך. את רק צריכה להיות במעקב של רופא מנוסה שיספק לך ליווי צמוד לאורך ההיריון הבא. הכי חשוב שבפעם הבאה תמצאי את עצמך במצב שבו תצליחי ללדת ולהגשים את חלומך. אם את מרגישה טריגרים מסוימים שמדאיגים אותך, את תמיד יכולה להתייעץ עם הרופא המטפל. כך תוכלי להיות בטוחה כי את עושה את ההחלטות הנכונות שלא יסכנו אותך. 

איך מתמודדים עם הפלות חוזרות?

ההתמודדות עם הפלה חוזרת אמורה להיות התמודדות שהיא ברובה נפשית. הרי מדובר על עניין לא פשוט, כזה שיהיה עליכם לנסות להשתקם ממנו עד כמה שאפשר. מבחינת ההרגשה האישית, הדרך הכי טובה להתמודד עם המצב תהיה לנסות להיכנס להיריון פעם נוספת. בנוסף תוכלי להתייעץ עם הרופא לגבי הסיבות השונות שבגינן ההיריון נפל. אך כל עוד מדובר על הפלה טבעית, אינך צריכה להיות מודאגת או לחשוש יתר על המידה. המצב הזה הוא מצב שכיח מאוד שמתרחש ב-15 אחוז מההריונות בישראל ובעולם. 

דילוג לתוכן