Skip to content
Home » מה הם הסוגים שונים של יבלות ויראליות?

מה הם הסוגים שונים של יבלות ויראליות?

יבלות ויראליות נפוצות מאוד בקרב ילדים, אך כמובן שלא רק. ישנם אנשים רבים שסובלים מהם, דבר שמביא איתו לתחושת אי נוחות רבה. ברוב המקרים היבלת הויראלית היא לא מסוכנת, אך היא כן גורמת למבוכה רבה. זוהי הסיבה שבגללה רוב האנשים מחפשים דרכים שונות להתמודדות עם אותן היבלות. על מנת שתוכלו לבחור את הדרך הנכונה לטיפול יהיה עליכם להבין באיזה יבלת מדובר. לא קיים רק סוג אחד של יבלות ויראליות, קיימות מספר סוגים שונים. זוהי ההזדמנות שלכם להכיר את הסוגים השכיחים ביותר אלה שיכולים לפקוד ללא התראה מוקדמת גם אתכם.

יבלת ויראלית מצויה

אפשר להגיד כי מדובר על הסוג השכיח ביותר של היבלות הויראליות. מדובר על יבלת מחוספסת שנמצאת מעל לשטח העור, כך שיהיה ניתן להרגיש אותה בקלות. היא לרוב מגיעה בצבע אפור או בצבע צהוב, מאוד תלוי בעור שלכם. נתונים מראים כי למעלה מ-50 אחוז מהיבלות הויראליות הן יבלות מצויות. הבעיה העיקרית עם היבלת הזאת היא שהיא יכולה להפריע מאוד בהליכה. יש כאלה שמספרים כי הם מתקדמים להתמודד איתה בגלל העניין הספציפי הזה. אך מכיוון שמדובר על יבלת שנמצאת מעל לשטח העור יהיה ניתן לטפל בה במגוון רחב של דרכים.

יבלת ויראלית כף הרגל

כשמה של היבלת כן היא, מדובר על יבלת שמופיעה בעיקר בכף הרגל. מה גורם לאותה יבלת ויראלית להופיע דווקא באזור כף הרגל? הטריגר שגורם ליבלת הזאת הוא הלחץ של כף הרגל עם אלמנטים שונים. ככל שהלחץ יהיה משמעותי יותר, כך ישנו סיכוי גבוה יותר להופעת היבלת. הכאב שנגרם כתוצאה מהיבלת הזאת הוא כאב גדול בהרבה בהשוואה ליבלות אחרות. גם הטיפול יכול לקחת זמן, בטח אם אינכם יודעים לבחור את שיטת הטיפול המתאימה. לעיתים לוקח זמן עד שעושים את הבחירה האידיאלית ביותר. 

יבלת ויראלית באיבר המין

מדובר על היבלת הויראלית היא מפחידה מבין כל היבלות השונות. בשונה מאותן יבלות ויראליות שמופיעות ברגל או ביד, כאן מדובר על יבלת שמופיעה על איבר המין. יש כאלה שמכירים את היבלת הזאת כקונדילומה. היבלת הזאת עוברת בעת קיום יחסי מין, ולכן חובה להימנע מקיום יחסי מין בתקופה שבה היא מופיעה. היבלת הזאת יכולה להעיד על כל מיני בעיות בריאותיות נוספות שנמצאות מעבר לפינה. כל עוד המטופל נמצא תחת מעקב תהיה אפשרות לשלוט על המצב. 

דילוג לתוכן