Skip to content
Home » סדרות הטלויזיה הטובות ביותר – סדרה מס 52 This is England 86, 88 and 90 זו אנגליה 86, 88 ו-90 2010-2015 דרמה

סדרות הטלויזיה הטובות ביותר – סדרה מס 52 This is England 86, 88 and 90 זו אנגליה 86, 88 ו-90 2010-2015 דרמה

סקירה זו חוקרת את המורכבויות של סדרת הדרמה הבריטית המוערכת "זוהי אנגליה 86, 88 ו-90". מתרחשת בין השנים 2010-2015, הסדרה הזו בולטת בסיפור הגולמי שלה ובביצועים העוצמתיים שלה. הוא משמש כחקירה של האקלים הפוליטי-חברתי של אנגליה במהלך שנות ה-80 וה-90, המסופר בצורה משכנעת.

מבט לתוך העלילה: על מה "זוהי אנגליה 86, 88 ו-90"?

מתרחשת בשנות השמונים ותחילת שנות התשעים, "זוהי אנגליה 86, 88 ו-90" היא סדרת דרמה מרתקת העוקבת אחר קבוצת חברים בעיירה נוטינגהאם באנגליה. הסדרה מתעמקת בחייהן של הדמויות הללו כשהן מנווטות דרך האתגרים והשינויים של זמנן.

בבסיסו, "זוהי אנגליה 86, 88 ו-90" חוקר את הנושאים של נוער, זהות והשפעה של אירועים חברתיים ופוליטיים על אנשים. העלילה סובבת סביב שון, נער צעיר שמוצא נחמה בקבוצת עורות עור לאחר מות אביו. ככל שהסדרה מתקדמת, היא מתעמקת בסיפורים האישיים וההתמודדויות של כל דמות, ותופסת את מהות העידן והסוגיות החברתיות העומדות בפניהן.

הסדרה מתחילה ב"זוהי אנגליה 86", המתמקדת בתוצאות הבחירות הכלליות של 1983 ומלחמת פוקלנד. לאחר מכן זה ממשיך עם "This is England 88", שמתעמק בעונת חג המולד ובאתגרים האישיים העומדים בפני הקבוצה. לבסוף, "This is England 90" מסכם את הסדרה בחקר תרבות הרייב והנוף הפוליטי המשתנה של אותה תקופה.

באמצעות סיפורו המורכב, "זוהי אנגליה 86, 88 ו-90" מספק תיאור עמוק וניואנסי של חייהן של הדמויות. הוא בוחן את המורכבות של מערכות היחסים שלהם, את הבחירות שהם עושים ואת ההשלכות העומדות בפניהם. הסדרה לוכדת בצורה מופתית את מהות תקופת הזמן, ולוקחת את הצופים למסע רגשי מלא בשמחה וכאב לב כאחד.

תמונה בולטת של הדמויות הראשיות של הסדרה המביטות למרחקים, מגלמת את המאבקים והתקוות שלהן.
תמונה בולטת של הדמויות הראשיות של הסדרה המביטות למרחקים, מגלמת את המאבקים והתקוות שלהן.

"המאבק הוא אמיתי": בחינת הנושאים הפוליטיים-חברתיים

"המאבק הוא אמיתי": בחינת הנושאים הפוליטיים-חברתיים:

"זוהי אנגליה 86, 88 ו-90" מתמודד עם שפע של נושאים חברתיים-פוליטיים המהדהדים את הקהל גם היום. מבעד לעדשת הדמויות שלה, הסדרה חוקרת את ההשפעה העמוקה של אירועים כמו המיתון הכלכלי, מדיניותה של מרגרט תאצ'ר ועליית הקיצוניות הימנית הקיצונית. הוא מתעמק במציאות הקשה של אבטלה, אי שוויון חברתי ומתחים גזעיים שהיו רווחים באותה תקופה.

הסדרה לא נרתעת מלתאר את ההשלכות הקשות של אירועים אלו על חייהן של הדמויות. הוא מציג את המאבקים שעומדים בפניהם במציאת תעסוקה, את הייאוש מהעוני והתסכול מממשלה שנראית אדישה למצוקתם. הרקע החברתי-פוליטי משמש כזרז לצמיחתן האישית של הדמויות, ומדגיש את החוסן והעוצמה שהן מפגינות מול מצוקה.

אחד הנושאים הבולטים שנחקרו בסדרה הוא עליית הקיצוניות בימין הקיצוני. הוא מתעמק בפיתוי ובסכנות של אידיאולוגיות רדיקליות, ומציג כיצד הוא יכול לתמרן פרטים פגיעים ולדלק איבה כלפי קבוצות מיעוט. בחינה זו של הקיצוניות מספקת פרשנות מעוררת מחשבה על השסעים החברתיים שנמשכים עד היום.

בנוסף, "זוהי אנגליה 86, 88 ו-90" גם שופך אור על ההשפעה של סוגיות סוציו-פוליטיות אלו על מערכות יחסים וזהות אישית. הוא בוחן את העומס המופעל על חברות ומערכות יחסים רומנטיות עקב לחצים חיצוניים ואידיאולוגיות שונות. הסדרה מתעמקת במאבקי הדמויות למצוא את מקומן בחברה משתנה, תוך התמודדות עם סוגיות של מעמד, גזע, מיניות וזהות תרבותית.

מדוע 'זוהי אנגליה 86, 88 ו-90' עדיין רלוונטי היום?

למרות שהוא מתרחש בשנות השמונים והתשעים, "זוהי אנגליה 86, 88 ו-90" נשאר רלוונטי להפליא היום. הסדרה בוחנת נושאים שממשיכים להדהד בקרב הקהל, כמו השפעת המיתון הכלכלי, התפכחות פוליטית ועליית הקיצוניות.
יתרה מכך, בחינת אי השוויון החברתי והמאבקים העומדים בפני קהילות שוליים בתוכנית היא נצחית. היא משמשת תזכורת לכך שהנושאים הללו נמשכים בחברה העכשווית, מה שמדגיש את חשיבות ההתייחסות אליהם.
החיפוש של הדמויות אחר זהות ושייכות הוא גם נושא אוניברסלי שחורג מהזמן. הקהל יכול להתייחס לאתגרים של ניווט זהויות אישיות ותרבותיות, כמו גם לחיפוש אחר תחושת שייכות בעולם משתנה.
יתרה מזאת, תיאור הסדרה של ההשלכות של החלטות ומדיניות פוליטיים רלוונטי מאוד באקלים הפוליטי של ימינו. הוא מניע את הצופים להרהר בהשפעה של פעולות הממשלה והצורך של אנשים להישאר מעודכנים ומעורבים בנושאים חברתיים ופוליטיים.
לבסוף, חקר החברות, האהבה והמורכבות של מערכות יחסים אנושיות של הסדרה הוא נושא נצחי המהדהד עם קהלים מכל הגילאים. ההתמודדויות והניצחונות של הדמויות במערכות היחסים שלהן משמשים כהשתקפות של החוויה האנושית, ומזכירים לנו את חשיבות החיבור וההבנה בחיינו.
בסך הכל, "זוהי אנגליה 86, 88 ו-90" נשאר רלוונטי מכיוון שהוא מתייחס לנושאים נצחיים ולסוגיות חברתיות שממשיכות לעצב את עולמנו כיום. חקר הנושאים הפוליטיים-חברתיים, הזהות האישית והיחסים האנושיים משמש תזכורת נוקבת לאתגרים העומדים בפנינו ולחשיבות האמפתיה, ההבנה והשינוי החברתי.

סטילס עוצמתי של סצנה נוקבת שמהדהדת את הרלוונטיות של הסדרה כיום.
סטילס עוצמתי של סצנה נוקבת שמהדהדת את הרלוונטיות של הסדרה כיום.

כוח הביצוע: מי בולט?

ב"זוהי אנגליה 86, 88 ו-90", הביצועים של צוות השחקנים הם באמת יוצאי דופן, עם כמה שחקנים שמציגים הופעות בולטות שמותירות השפעה מתמשכת על הקהל.

  • 1. ויקי מקלור בתור חחח:
    גילום לול של ויקי מקלור הוא לא פחות ממדהים. היא מביאה פגיעות ועומק גולמיים לדמות, לוכדת את המורכבות של העבר הבעייתי של לול ואת המאבקים המתמשכים שלה עם טראומה ובריאות נפשית. המנעד הרגשי של מקלור יוצא דופן, והיכולת שלה להעביר גם חוזק וגם שבריריות כובשת באמת.
  • 2. ג'וזף גילגון בתור וודי:
    ההופעה של ג'וזף גילגון בתור וודי היא לא פחות ממבריק. הוא לוכד ללא מאמץ את תמצית האופי הכריזמטי והנאמן של וודי, תוך כדי התעמקות בקונפליקטים הפנימיים של הדמות ובצמיחתה לאורך הסדרה. היכולת של גילגון לאזן בין רגעים של הומור, רוך ועוצמה הופכת את וודי לדמות בולטת, ומשאירה רושם מתמשך על הצופים.
  • 3. תומס טורגוס בתור שון:
    הגילום של שון של תומס טורגוס הוא עוצמתי להפליא. הוא מתאר ביעילות את מסעה של הדמות מנער צעיר ונאיבי לצעיר בעייתי ומורכב. היכולת של טורגוז להעביר את רגשותיו של שון בעדינות ובאותנטיות יוצאת דופן, מה שהופך את הביצועים שלו למשכנע ובלתי נשכח באמת.

    כל חבר בקאסט האנסמבל מביא עומק ואותנטיות ייחודיים לתפקידיו, ויוצר קבוצת דמויות משכנעת ואמינה. הכימיה בין השחקנים מורגשת, ומעצימה את הדינמיקה והיחסים בתוך הסדרה.

"האם הסדרה עשתה צדק לתפאורה ולעידן שלה?"

על רקע אנגליה בשנות השמונים והתשעים, "זוהי אנגליה 86, 88 ו-90" לוכד בהצלחה את מהות העידן ועושה צדק עם התפאורה שלה בצורה משכנעת ואותנטית.

הסדרה מציגה ביעילות את האקלים החברתי והפוליטי של אותה תקופה, תוך שהיא מדגישה את המאבקים והאתגרים שעומדים בפני קהילות הפועלים. הוא מתעמק בהשפעת המיתון, עליית התאצ'ריזם, והתפכחות ותסיסה בחברה כתוצאה מכך. תשומת הלב לפרטים בשחזור האופנה, המוזיקה וההתייחסויות התרבותיות של התקופה מוסיפה לאותנטיות של התפאורה.

התיאור של תת-תרבות העור, היבט משמעותי של התקופה, מטופל ברגישות ובניואנסים. הסדרה חוקרת את המורכבות והסתירות שבתת-התרבות, מציגה את האידיאולוגיות והפלגים השונים שהיו קיימים. הוא בוחן את ההתנגשות בין תנועת ה-Skinhead המקורית לבין חדירתם של גורמים קיצוניים, ושופך אור על המתחים הגזעיים והאלימות שפקדו את תת-התרבות באותה תקופה.

יתר על כן, הסדרה עוסקת בהשפעה של אירועים היסטוריים מרכזיים כמו מלחמת פוקלנד ואסון הילסבורו, ומספקת הקשר רחב יותר לנרטיב. אירועים אלו מעצבים את חייהן וחוויותיהן של הדמויות, ומוסיפים עומק וריאליזם לסיפור.

תשומת הלב לדיוק ההיסטורי והמסירות לתאר את התפאורה והעידן באותנטיות הופכים את "זוהי אנגליה 86, 88 ו-90" לחוויית צפייה מושכת וסוחפת. הסדרה לוכדת ביעילות את האווירה והמאבקים של אותה תקופה, ומאפשרת לצופים לקבל הבנה מעמיקה יותר של הדינמיקה החברתית, הפוליטית והתרבותית של שנות השמונים והתשעים באנגליה.

תמונה נלכדת היטב של הבילוי המוקפד של הסדרה מתקופת שנות ה-80 וה-90.
תמונה נלכדת היטב של הבילוי המוקפד של הסדרה מתקופת שנות ה-80 וה-90.

אמנות הסיפור: איך 'זוהי אנגליה 86, 88 ו-90' מצטיינת

אחד ההיבטים הבולטים של "זוהי אנגליה 86, 88 ו-90" הוא סיפור הסיפור יוצא הדופן שלו, שמושך את הצופים ומשאיר אותם מעורבים לאורך כל הסדרה. ההצגה מצטיינת בכמה תחומים מרכזיים, כולל פיתוח דמויות, מבנה נרטיבי ועומק רגשי.

  • פיתוח דמויות:
    הסדרה מפתחת בצורה מופתית את הדמויות שלה, ומאפשרת להן להתפתח ולצמוח במהלך שלושת הפרקים. לכל דמות ניתנת קשת משלה, כשהמאבקים, הפגמים והניצחונות שלה נחקרים לעומק. תשומת הלב הזו לפיתוח דמויות יוצרת תחושה של השקעה ואמפתיה מהקהל, מה שהופך את מסעותיו למשפיעים יותר.
  • מבנה נרטיבי:
    המבנה הנרטיבי של "זוהי אנגליה 86, 88 ו-90" נוצר במומחיות, כאשר כל פרק בונה על הקודם. הסדרה עוברת בצורה חלקה מפרק אחד למשנהו, ומספקת עלילה כללית מגובשת ומספקת. הקצב מאוזן היטב, ומאפשר רגעים של מתח, הומור והתבוננות פנימה. השימוש בפלאשבקים והתקשרויות לאירועים קודמים מוסיף עומק ורבדים לנרטיב, ומשפר את חווית הסיפור הכוללת.
  • עומק רגשי:
    הסדרה מתעמקת בנושאים מורכבים ורגשיים, בוחנת את השיאים והשפל של החוויות האנושיות. הוא מתמודד עם נושאים כמו חברות, אהבה, אובדן, זהות וטראומה ברגישות וביושר. המאבקים והניצחונות של הדמויות מעוררים מגוון רחב של רגשות מהקהל, ויוצרים חווית צפייה מהדהדת וסוחפת. התוכנית לא נרתעת מההיבטים האפלים יותר של החיים, ומספקת תיאור גולמי ואותנטי של המצב האנושי.

מה גורם ל-'This is England 86, 88 ו-90' להתבלט מסדרות דרמה אחרות?

אחד הגורמים המרכזיים שמייחדים את "זוהי אנגליה 86, 88 ו-90" מסדרות דרמה אחרות הוא התיאור הייחודי והאותנטי שלו של זמן ומקום ספציפיים. הסדרה למעשה מעבירה את הצופים לאנגליה של שנות השמונים והתשעים, ושוקעת אותם בנוף התרבותי והחברתי של התקופה. תשומת הלב לפרטים ביצירה מחדש של ההגדרות, האופנה, המוזיקה והאווירה הכללית של אותה תקופה היא יוצאת דופן, ויוצרת חוויה סוחפת שמחזירה את הקהל אחורה בזמן.

בנוסף, הסדרה מתמודדת עם נושאים חברתיים-פוליטיים חשובים שאינם נחקרים לעתים קרובות בטלוויזיה המיינסטרימית. הוא מתעמק במציאות של חיי מעמד הפועלים, בהשפעה של מיתון כלכלי ועליית האידיאולוגיות של הימין הקיצוני. על ידי התמודדות חזיתית עם הנושאים הללו, "זוהי אנגליה 86, 88 ו-90" מספק מבט מעורר מחשבה ותובנות לגבי האתגרים איתם מתמודדים אנשים רגילים בתקופה סוערת בהיסטוריה הבריטית.

עוד היבט בולט בסדרה הוא צוות ההרכב יוצא הדופן שלה. ההצגות שמציגים השחקנים הן גולמיות, אותנטיות ועוצמתיות להפליא. כל חבר בצוות מביא את משחק ה-A שלו, ומציג את הדמויות שלו בעומק ובניואנסים. רמה זו של כישרון ומסירות מעלה את הסדרה ומשאירה רושם מתמשך על הקהל.

יתר על כן, הסדרה יוצרת איזון מושלם בין דרמה להומור. הוא שוזר במיומנות רגעים של ריחוף ושנינות לתוך הנושא הכבד יותר שלו, ויוצר חווית צפייה מעוגלת ומרתקת. יכולת זו לנווט בין גוונים שונים שומרת על הקהל מושקע ומחובר רגשית לדמויות ולסיפוריהן.

קולאז' של תמונות שממציא מדוע 'זוהי אנגליה 86, 88 ו-90' בולט מסדרות דרמה אחרות.
קולאז' של תמונות שממציא מדוע 'זוהי אנגליה 86, 88 ו-90' בולט מסדרות דרמה אחרות.

לסיכום, 'זוהי אנגליה 86, 88 ו-90' היא סדרה יוצאת דופן שמאגדת עידן מרכזי בהיסטוריה של אנגליה. עם הריאליזם המלוכלך, הביצועים המעולים והנרטיב הנוקב, אין זה פלא שהוא הותיר חותם בל יימחה בדרמת הטלוויזיה.

דילוג לתוכן